Güner Akın Lisesi Öğrenci ve Mezun sitesi

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hasköy Güner Akın Lisesi Forumuna Misafir


3 posters

    Anlama Gücünün Geliştirilmesi

    ali bayar
    ali bayar
    Ali Bayar
    Ali Bayar


    Erkek
    Kayıt tarihi : 15/09/07
    Mesaj Sayısı : 1149
    Yaş : 34
    Nerden : İST
    Ad Soyad : aLi bayaR
    Okul No : 2664
    Sınıfım : 11 / Tm-C
    Okul Durumu : Mezun

    Burcum : Akrep
    Tuttuğu Takım : Anlama Gücünün Geliştirilmesi Fb190710
    Ruh Halim : Anlama Gücünün Geliştirilmesi Relax10

    Rep Gücü : 21510
    Rep Puanı : 9
    Mezuniyet Yılı : 2007

    Anlama Gücünün Geliştirilmesi Empty Anlama Gücünün Geliştirilmesi

    Mesaj tarafından ali bayar Cuma 16 Kas. - 1:02:57

    Anlama Gücünün Geliştirilmesi Oss_sinav_ogrenci
    Öğrenmek, anlamak demektir. Anlama gücünün geliştirilmesi için konunun
    dikkatle okunması, öğrenilenlerin eski bilgiler ile benzerlik ve
    bağıntısının kurulması, örneklere dikkat edilmesi, okunulan konunun ana
    fikrinin ortaya çıkarılması hususları üzerinde durulması gerekir. Not :
    Aşağıdaki başlıklar ayrıca sayfanın yanında kutu içinde yer alsın
    Bütün, Parça-Bütün Yöntemi A. İnceleme, B. Sorular oluşturma, C. Okuma,
    D. Hatırlama ve özetleme, E. Tekrarlama. Bütün, Parça-Bütün Yöntemi A.
    İnceleme, B. Sorular oluşturma, C. Okuma, D. Hatırlama ve özetleme, E.
    Tekrarlama.
    A. İnceleme:



    Bir kitabın
    veya yazının incelenmesi o kitap hakkında genel bir bilgi sahibi olmak
    demektir. Bu da kitabın adının, yazarının, basıldığı yılın, kapağındaki
    tanıtıcı yazıların önsözü ile içindekilerin ve ana başlıkların genel
    olarak gözden geçirilmesi ile mümkün olur. Eğer kitabın devamından
    yararlanılmak isteniyor ise o zaman daha ayrıntılı bir inceleme
    yapılmalıdır.
    B. Sorular oluşturma:


    Her
    kitabı veya yazıyı bir takım sorulara cevap bulmak için okumak gerekir.
    Bu nedenle okumaya geçmeden önce, yapılan incelemeden de yararlanılarak
    söz konusu kaynaktan cevaplan bulunabilecek sorular belirlenmelidir. Bu
    sorular okuyucuyu daha dikkatli okumaya yöneltecektir.
    C. Okuma:


    Bir
    ders kitabını ya da düşündürücü bir eseri okurken beyin güçlerini
    konuya yöneltmek gerekir. Okuduğunu anlamadaki başarı iyi ve hızlı
    okuyabilmeye bağlıdır. Okuma sırasında niçin, nasıl, nerede, ne zaman,
    kim gibi sorular okuyanın kafasında merak uyandırmalıdır. Özelden
    genele doğru gitmede kitabın her bölümünün ve sonuçta tümünün ana
    düşüncesini bulmak gerekir. Ele alınan konunun veya yazının en az iki
    defa okunması anlamanın ön şartıdır.
    İlk okumada kitap ya da
    yazıdaki ana ve yan düşünceleri tespit etmek gerekir. Bu sırada not
    çıkarma ve satırların altını çizme gibi işlemler yapılmamalıdır. İkinci
    okumada ise; ana ve yan düşünceler kesin olarak belirlenmeli ve satır
    altlan çizilmelidir.
    a. İyi okumak: Bütün parça-bütün yöntemindeki çalışmaları yerine getirmek iyi okumak demektir.
    b.
    Hızlı okumak: İyi ve etkili okuma deyince, okuduğunu anlamak ve hızlı
    okumak akla gelir. Ancak hızlı okumayı engelleyen faktörler vardır.
    [/b]

    1. Kavrama
      uzaklığının ve kesintilerinin kısa oluşu; bazı kişiler bir yazıyı
      okurken bir veya daha çok kelimeyi kavrayabilirken bazıları tüm satırı
      kavrayabilmektedir. Buna kavrama uzaklığı denir.

    2. Sık sık geriye dönüş; kavrama uzaklığı ne kadar uzak olursa geriye dönüşler o oranda çoğalır ve zaman kaybına neden olur.

    3. Sessiz okuma alışkanlığının kazanılmış olmasıdır.


    Okuma
    hızının geliştirilmesi için; gözlerin kusursuz olması ya da göz
    kusurlarının giderilmiş olması, sözcük dağarcığını zenginleştirmek, çok
    okumak, sözlük ve ansiklopedi gibi kaynak kitaplardan yararlanmayı
    alışkanlık haline getirmek, yeni, yabancı ve teknik sözcükleri not
    etmek ve bunları günlük konuşmalarda ve yazılarda kullanmaya çalışmak
    gereklidir.
    Okumayı geliştirmede ön şart iyi ve sürekli okuma
    alışkanlığı edinmek, günde en az 15-20 dakikalık bir zamanı okumaya
    ayırmaktır. Okumayı daha iyiye götürmek için okuldaki Türkçe ve
    Edebiyat öğretmenleri ile işbirliği yapılabilir.
    D. Hatırlama-Özetleme:


    Okuduklarını
    yeniden gözden geçirmeyen hatırlamaya çalışmayanlar, öğrendiklerinin
    yarısını kitabı bıraktıktan bir süre sonra unutmaktadırlar. Bu nedenle
    öğrendiklerimizi unutmamak için düzenli bir çaba göstermek zorundayız.
    Gözden
    geçirme ve hatırlama çalışmalarınızı parça parça yürütmelisiniz. Her
    başlık altındaki parçayı dikkatle okuduktan sonra durunuz,
    okuduklarınızı hatırlamaya çalışınız. Eğer zamanınız sınırlı ise
    konunun ana çizgilerini belirlemekle yetinebilirsiniz.
    Okuduğunuz yere bakmadan o parçayı başarı ile özetleyebilirseniz o parçayı anlamışsınız demektir.
    Özetleme:
    Bu konuda dikkat edilmesi gereken en önemli nokta okunulan yazının
    özünü yakalamak ve bunu okunan yazıya bakmadan kendi sözcükleriniz ile
    oluşturacağınız cümleler ile okunaklı ve kısaca yazabilmektir.
    En
    kolay özetleme paragraf paragraf yapılan özetlemedir. İkincisi paragraf
    kümelerinin özetlenmesidir. Üçüncüsü bölümlerin özetlenmesidir. En son
    aşama ise yazının tümünün özetlenmesidir.
    Özet çıkarırken yazıdaki
    planı bozmamaya, yazının amacını yitirmemeye, ana düşüncesini ve onu
    destekleyen yardımcı düşünceleri belirtmeye ve yazıdaki anlamı korumaya
    çalışılmalıdır.
    E. Tekrarlama:


    Bu
    aşamada, okuyup öğrendiklerinizin doğru olup olmadığını denetlemiş ve
    doğru olanları pekiştirmiş olacaksınız. Doğrulama amacı ile yapacağınız
    ilk iş, okuduğunuz kitap ya da yazının genel yapısını incelemektir.
    İkinci işiniz kitap ya da yazı ile ilgili olarak oluşturduğunuz
    soruların tümünü cevaplayıp, cevaplayamadığınızı yoklamaktır.
    Cevaplanması gereken yeni sorular ortaya çıkmışsa, onları da cevaplamış
    olmalısınız. Üçüncü işiniz ise kitap ya da yazıyı yeniden okumak ve
    notlarımızdaki eksiklikleri tamamlamaktır.
    Not alma:


    a. Öğretmenin anlattıklarından özellikle ders kitabında bulunmayan açıklamanın,
    b. Bir konferansçının anlamlı bulunan düşüncelerinin,
    c. Okunan kitap ya da yazıda ilginç bulunan düşüncelerin,
    d. Bir gezide ilginizi çeken özelliklerin,
    e. Herhangi bir anda akla gelen ilginç görüşlerin kısa sözlerle yazılması, not alma olarak tanımlanabilir.
    Yararları:

    noktada
    a. Konuyu kısaltarak not tuttuğunuz için ifade yeteneğiniz gelişir.
    b. Öğrenilenler zamanla unutulsa bile bu konu ile ilgili notları okumakla konuyu hemen hatırlarsınız.
    c. Not tutma anında dikkat devamlı olarak bir toplandığından bilgi ve fikirler kolayca zihninize yerleşir.
    d. Tertip ve düzenleme yeteneklerinizi arttırır. e. Sizi sürekli olarak etkin, uyanık ve gelişmeye açık tutar.
    Not almada dikkat edilecek noktalar:



    1. Not almaya başlarken tarih koyunuz.

    2. Not
      tutarken belli bir plana göre hareket edilmelidir. Plan ve taslak,
      notların düzenli olarak yazılmasına yardım eder. Bir konuyu bölüm ve
      kısımlara ayırarak not alınız.

    3. Notlar kısa ve özlü fikirleri kapsamalıdır.

    4. Notlar kendi ifadelerinizle yazılmalıdır.

    5. Notları yazarken düzenli ve okunaklı bir ifade kullanılmalıdır.


    KAYNAKLAR


    Baltaş, Acar. Üstün Başarı. Remzi Kitabevi. İstanbul, 1993.
    Aydoğmuş, K. / Baltaş, A. / Baltaş, Z. / Davaslıgil, Ü. / Güngörmüş, O.
    Konuk, E. / Korkmazlar, Ü. / Köknel, Ö. / Navaro, L. / Oktay, A./Razon, N.
    Yavuzer, H. Ana-Baba Okulu. Remzi Kitabevi. İstanbul, 1993.
    Okan, Kenan. Liseler ve Ortaokullar İçin Ev Ödevi Hazırlama Teknikleri. Seçkin Ofset. Ankara, 1989.
    OzAn
    OzAn
    Yönetici
    Yönetici


    Erkek
    Kayıt tarihi : 15/09/07
    Mesaj Sayısı : 2004
    Yaş : 35
    Nerden : IstanbuL - ßeyoğLu
    Ad Soyad : ÇELİK
    Okul No : 3508
    Sınıfım : 11 SosyaL (ß)
    Okul Durumu : Mezun

    Burcum : Aslan
    Tuttuğu Takım : Anlama Gücünün Geliştirilmesi Besikt10
    Ruh Halim : Anlama Gücünün Geliştirilmesi Yoksu611

    Rep Gücü : 18124
    Rep Puanı : 4
    Mezuniyet Yılı : 2002 - 2006

    Anlama Gücünün Geliştirilmesi Empty Geri: Anlama Gücünün Geliştirilmesi

    Mesaj tarafından OzAn C.tesi 17 Kas. - 21:21:51

    Kucuk Emrah yapacak ßizi ßu Cocuk Kararı Vermiş ...
    MeRvee
    MeRvee
    Hızlı üye
    Hızlı  üye


    Kadın
    Kayıt tarihi : 12/10/07
    Mesaj Sayısı : 356
    Yaş : 31
    Okul Durumu : Hiçbiri

    Burcum : Aslan
    Tuttuğu Takım : Anlama Gücünün Geliştirilmesi Fb190710
    Ruh Halim : Anlama Gücünün Geliştirilmesi Anlayi10

    Rep Gücü : 18036
    Rep Puanı : 0

    Anlama Gücünün Geliştirilmesi Empty Geri: Anlama Gücünün Geliştirilmesi

    Mesaj tarafından MeRvee Salı 2 Eyl. - 13:20:01

    heheeee.. Very Happy
    OzAn
    OzAn
    Yönetici
    Yönetici


    Erkek
    Kayıt tarihi : 15/09/07
    Mesaj Sayısı : 2004
    Yaş : 35
    Nerden : IstanbuL - ßeyoğLu
    Ad Soyad : ÇELİK
    Okul No : 3508
    Sınıfım : 11 SosyaL (ß)
    Okul Durumu : Mezun

    Burcum : Aslan
    Tuttuğu Takım : Anlama Gücünün Geliştirilmesi Besikt10
    Ruh Halim : Anlama Gücünün Geliştirilmesi Yoksu611

    Rep Gücü : 18124
    Rep Puanı : 4
    Mezuniyet Yılı : 2002 - 2006

    Anlama Gücünün Geliştirilmesi Empty Geri: Anlama Gücünün Geliştirilmesi

    Mesaj tarafından OzAn Paz 7 Eyl. - 23:50:14

    puahahah Very Happy

      Similar topics

      -

      Forum Saati Perş. 28 Mart - 15:26:01