Hasköy Güner Akın Lisesi Forumuna Misafir


    Ege Denizi ve adalar Türkiye'nin oldu

    Paylaş
    avatar
    myLost
    Üye
    Üye

    Erkek
    Kayıt tarihi : 27/02/08
    Mesaj Sayısı : 75
    Yaş : 29
    Nerden : çıksalın
    Okul Durumu : Mezun

    Burcum : Akrep
    Tuttuğu Takım :
    Ruh Halim :

    Rep Gücü : 11824
    Rep Puanı : 0
    290208

    Ege Denizi ve adalar Türkiye'nin oldu

    Mesaj tarafından myLost


    Türkiye'de "sakıncalı" bulunup kablolu yayından çıkarılan Euronews, Ege Denizi ve adaları tamamen Türkiye'ye aitmiş gibi gösteren harita kullanınca Yunanistan ayağa kalktı.


    Türkiye’de “sakıncalı” bulunup kablolu yayından çıkarılan Euronews bu kez Ege’yle ilgili bir haberi dolayısıyla Yunanlıları kızdırdı.
    Yunanistan Başbakanı Kostas Karamanlis’in Türkiye ziyaretiyle ilgili haberlerinde, Ege denizini ve adaları tamamen Türklere aitmiş gibi gösteren bir harita kullanan Euronews’e Yunanistan’da tepki yağdı. Haber dili ve özet haber anlayışıyla Avrupa’da oldukça yaygın izlenme oranına ulaşan, 11 Avrupa ve Akdeniz ülkesinin ortaklaşa kurdukları Euronews’un Ege haritası Avrupa Parlamentosu’nda da soru önergesi konusu oldu.
    Avrupa Parlamentosu Üyesi Georgios Georgiu, parlamentoda verdiği bir soru önergesinde, Yunan basınında Euronews’un Yunanistan Başbakanı Kostas Karamanlis’in Türkiye ziyaretiyle ilgili haberinde kullandığı haritada Rodos, Samos, Lesbos ve diğer adaların Türkiye’ye ait gösterildiği haberleri yer aldığını bildirdi.

    Bir diğer haritada ise Ege denizinin ortasından ikiye bölünerek gösterildiğini, böylece Türkiye’nin Ege denizindeki birçok adada keşif ve arama kurtarma hakları konusundaki uzun dönemli taleplerinin “ödüllendirildiğini” öne süren Georgiu, Komisyon’un bir AB üyesi ülkeye yönelik bu “hakareti” konusunda hangi adımları atacağını sordu. Kanalın daha önce de Üsküp hakkında “Eski Yugoslav Cumhuriyeti Makedonya” terimi yerine doğrudan “Makedonya” demek gibi bir vukuatı bulunduğunu savunan Georgiu, “Kanalda devamlı Yunanistan’la ilgili provokasyon yapan kişi ve bu davranışın nedeni biliniyor mu?” diye sordu.
    TÜRKİYE’DE KABLODAN ÇIKARILMIŞTI
    Dünya haberlerini Avrupa perspektifinde ve Avrupa dilleriyle sunan bir kanal olan Euronews, 1992 yılında Lyon’da kurulup 1993 yılında ilk yayınını yaptı. Kanal son yaptığı Asya’ya yayılma hamlesiyle birlikte şu anda dünyanın neredeyse tamamında izlenme olanağına kavuştu ve cirosunu önemli ölçüde artırdı.
    Kuruluşunda RAI, Fransız ve Alman televizyonları bulunan Euronews’ta spiker kullanılmıyor. Avrupa'daki reyting sıralamasında birçok önemli kanalı geride bırakan kanal Avrupa Komisyonu tarafından da"Avrupa Bilgi Elçisi" seçildi.
    Euronews Abdullah Öcalan’ın Türkiye’ye teslim edildiği dönemde yayınları “sakıncalı” olduğu iddiasıyla Türkiye’deki kablolu yayından çıkarılmıştı. Aynı dönemde Abdullah Öcalan’ın İtalya’ya gitmesi dolayısıyla kızgınlık gösteren telekom yetkilileri Avrupa’nın en iyi televizyon gruplarından RAI’yi de kablodan çıkarmıştı. O günden bu yana İtalya’yla ilişkiler düzelmesine karşın RAI kablolu yayına dahil edilmiş değil.
    Bu yazıyı burda paylaş : diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

    avatar

    Mesaj Bir C.tesi 1 Mart - 12:22:53 tarafından ali bayar

    oralar zaten bzmdii ..!
    avatar

    Mesaj Bir Paz 2 Mart - 12:03:27 tarafından MeRvee

    aLi qénçFb demiş ki:oralar zaten bzmdii ..!

    aynen ölee..! winky
    avatar

    Mesaj Bir Çarş. 26 Mart - 7:30:25 tarafından OzAn

    Ainen oyLe ßizimdi Ama aLamıoduk Very Happy

      Forum Saati Çarş. 12 Ara. - 6:44:01